hijack a bus?

Nee det är inget jag skulle göra, kapa en buss asså. speciellt inte i denna stad ((läses Linköping))
Bensinpriset är grymt högt och fattig som man är så har man ju inte råd att köra bil hur som helst.
Så idag skulle jag in till Josse i Ekholmen. o eftersom jag köpte ett busskort igår så hade jag inga ursäkter att inte ta tåget o bussen in. billigare och smidigt. trodde jag ja...
tar tåget in till stan.. väntar på buss nr14. ((ändrade busslinjerna i lkpg är konstiga, klagomål?))
Mäkta glad när jag inser att jag endast behöver vänta 4 min i regnet. men glädjen sprack på kungsgatan, endast 1 hållplats efter resecentrum. bussen gick sönder.. morr.. vi som var med bussen fick snällt hoppa av o gå upp till trädgårdstorget där man fick vänta på nästa buss. o eftersom det var söndag så går ju bussarna såå himla ofta, NOT.
Men jag hade tur som kan ta buss nr 15 med. den tar dock lite mer tid. så ja kom tillsist till ekholmen, senare och mkt blötare än det var tänkt. hann iaf vara hos jossan i nästan 2 timmar.. tills det var dags att ta bussen ner till resecentrum för att ta sista tåget hem. ja som ni just har läst så är bussarna inte de bästa här i stan.
allt började med att bussen var sen. dock inte så himla ovanligt. men eftersom jag har en tid att passa så blir jag lite smått stressad. jag o josse funderar lite smått på varför bussen var sen. Men så fort bussen rullade fram imot oss så fick vi svaret. Bussen kunde bara åka i max 20-30 km/h, Jag var helt säker på att jag skulle missa sista tåget och bussresan ner mot staden pendla mellan orolighet o fundersamhet (?)..
började fundera på vad ja skulle göra om jag missa tåget. en promenad till ekholmen locka inte massor.. hade vart grymt kul när man kommit fram men promenaden hade tagit timmar o jag hade frusit. Hade jag missat tåget så hade jag med största sannolikhet våldgästat Boosik (( aka Tobias boodh)). han bor ju närmare
men tack vare att det bara var jag o entill på bussen så behövde vi inte stanna någonstans och tur var väll de, för jag hann precis med tåget. allt slutade ju iaf bra =)


Saturday nigh fever?

nja ingen feber men en otroligt kul o spontan kväll =)

denna helg var en av mina få lediga helgen. o jag var grymt pepp på det mesta.  både jag o josse hade långtråkigt dock så vi bestämde oss för att hitta på nåt. det blev tillsist förfest o sen krogen. och mkt buss åkande fram o tillbaka, för någon (( jag nämner inga namn, josse skulle bli så ledsen)) glömde sitt leg hemma. väl på krogen sprang vi på Tilly, danne, rikard o staffan. vi umgicks med dom.. det var julkul =) träffa även Ullis o Svensson på 55:an
 
 

klockan sprang iväg och sista tåget o bussen gick. ja tror alla gick hem ensamma.. det är iaf vad alla säger. dock vet jag inte vad brudarna på bilden skulle säga. jag gick ju hem före dom. sprang på Ludde med, nja eller han sprang på mig..så vi gick till stationen tillsammans ((även han åker tåg fast åt andra hållet)) Då ringde Boodh, han var på ågatan.. o ville att jag skulle komma upp. men ja var ju tvungen att ta tåget.. Undra om han ens minns detta idag.. hihi men han bjöd iaf in mig och Ludde på fest hos honom nästa helg =) fniss han är för rolig den pricken...
ajja det var en galen kväll som slutade med mig på en vinglande cykel a la björn stil ((fast han är ju proffs på den, jag är bara rookie))

thanks alot dudes =)

nja nu ska jag väll kanske krypa till kojs
ta hand om er där ute o Simma Lugnt!♥

Kommentarer
Postat av: Josse

Tack själv dude =D

Oförglömlig kväll :P

Även om de finns liiite minnesluckor, men va fan ^^

2008-08-18 @ 02:04:39
Postat av: Boosik själv

Känner mig hedrad över att bli nämnd :)



Olle; Du vet att du alltid är välkommen att våldgästa mig, om jag har inte har mobilen på finns det numera ett hemnummer man kan ringa...., smsar över det ;)



Och ja, jag kommer ihåg samtalet ;)



puss och kram

2008-08-21 @ 00:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0