Tonsillitis

usch och blä och hat

denna helg skulle bli så mkt mer än vad den var. Det var ÄNTLIGEN min hel lediga helg!!
Skönt trodde jag, men ack så fel.
Det började egentligen redan natten mellan tisdag och onsdag(7-8okt) då jag känne hur min hals typ svullnade upp. Fan tänkte jag och hoppades att jag inte skulle vakna sjuk imorgon på min födelsedag, vilket jag gjorde ... typ. jag hade grymt ont i halsen när jag vaknade på onsdagsmorgonen. Jaja födelsedagen var försen att rädda, knapra halstabletter hela dagen för må bättre in för helgen, lagom att bli sjuk lagom till min lediga helg, speciellt när mna planerat in något varje dag.
I alla fall, fredagen kom och jag vaknade och klev upp efter2 nätters jobb. Jag o mamma åkte till sharpman och shoppade loss, ja det gick över styr!, vi skulle köpa ett par nya ridbyxor till mig men det blev lite till. Vi kom iaf hem glada och jag var X-antal tusen fattigare. Men det var det värt.
Begav mig sedan ner till stallet för att ha dressyrlektion, Gick toppen trotts att jag var trott och inte mådde 100.
Men jag skulle nog aldrig åkt till stallet den kvällen, för när jag kom hem och ur duschen så började helvetet. Jag började må sämre, min hals gav upp och jag kände hur febern började komma. Vid detta tillfälle började jag knapra tabletter (min bästa vän Pamol) (varför låter jag som en knarkare?) Anyway, 2 tabletter ner och jag mådde bra för cirka 1,5 timme sen bestämde jag mig för att försöka sova ganska tidigt eftersom att morgondagen skulle bestå av skoj. Vid cirka23:30 låg jag och skaka i min säng, jag hade fortfarande inte somnat och febern steg, tog 2 tabletter pamol till (man får ta 2 st var 6 timme) och somnade gott. Vaknade åter vid 02:10 och låg då ännu en gång och skakade. Hade någon kommit in så hade de trott att jag hade ett epilepsianfall, ja så allvarligt var de, iaf enligt mig. Kunde iaf inte somna om, fick inte ta några mer tabletter förens 05:30. så jag spenderade natten med att vrida och vända på mig för att hålla värmen och alltid med ett öga på klockan så jag visste exakt när jag fick ta mina kära 2 Pamol. Klockan blev Äntligen halv 6, jag tog då feber för att se vad jag hade, ja kul då, hade över 40 GRADER!! inte konstigt att jag skakat som ett asplöv. Jag ringde min kära mor som jobbade natt, pratade med henne ett tag och sedan tog jag mina Pamol och försökte sova. sov nog typ 10 minuter till den natten, sedan kom mamma hem från jobbet och hon satt hos mig ett tag. då skaka jag inte, dock hade medicinen gjort så min feber sjönk så snabbt så jag vart kokhet, MItt rum var som en Bastu.
Iaf ingen sömn, halsont och 40 graders feber är ingen bra komibation.
Lördagen var den värsta dagen i mitt sjuka liv.
Lördagskvällen som skulle bestått av Bowling och mat med Boodh,Clas o Frippe(KUL), spenderades för min del istället på sjukhuset, sittandes i ett vänterum på tok för länge för mitt tålamod, speciellt när mina pamol, som jag tog var 6 timme, började gå ur kroppen. Med andra ord så steg febern återigen till över 40.(HAT)
Jag låg där i vänterumet i mammas knä och skakade, jag tror jag var borta ett tag, minns iaf inte allt, vi vänta på tok för länge iaf... minns att alla kollade, ja vem skulle inte de, jag trodde jag skulle dö... det gjorde nog de andra med.
Jag såg ut som en människa man brukar se i filmer, ni vet när mna ska avvänja dom droger,n är dom bara ligger där och är okontaktbara. men iaf. doktorn konstaterar att det förhoppningsvis "bara" är halsfluss och väldigt hög feber, så jag fick fler piller att knapra i mig och hade de inte hjälpt tills på måndag skulle jag kontakta dom igen för då kunde de vara Köttelfeber.
Så nu hade jag mkt att hålla reda på. jag knaprar ju redan 6-8 pamol omdagen nu hadee jag ju 3 kåvepenin att få i mig också. Dom är sjukt stora. så lördag och söndag kände jag mig som en knarkare, med feber och halsont.
Idag, Måndag, tyckte jag att jag hade knaprat för mycket piller, så jag la va helt med Pamolen. Nu fick det vara nog.
Så nu har jag bestämt mig, Bara Kåvepenin tills min kropp säger ifrån totalt, men den verkar tycka det är rätt bra. Det värsta är att nu har jag börjat ta den så sjukt tidigt eftersom jag har varit vaken och endast sovit typ 3-4 timmar sedan tordag/fredag. så nu när jag börjar få min vanliga tempratur i kroppen så somnar jag runt 5, går tyvärr inte att somna innnan de, så måste jag ställa klockan på något mellan 7-8 för att ta dagens första kåvepenin. Kul när man ska ta dessa 3 tabletter om dagen i 10 dagar... Not
Sjukt tråkig helg som skulle blivit den bästa, Bowling n' chill på lördagen och Min första hopptävling för denna höst var i söndags, men nej strök mig ju där...
Men alla sms pigga ju upp iaf =) Fick bland annat ett mms från killarna ner i bowlinghallen, genom boodhs mobil, alltid lika kul =)

Iaf Min feber är påväg ner och mina hals hoppas jag blir bättre snart. men jag har verkligen ingen ork i kroppen, efter så många sömnlösa dagar och när man har svullen hals går det inte så bra att svälja , och med högfeber, är man inte sugen på mat, så senast jag åt på riktigt var väll i torsdagsnatt när jag jobbade, ja jag har ju forståss försökt fått i mig lite nu när min feber har gått ner, typ idag och igåt, fruktsoppa har stått högs upp på listan. Provade även mammas köttfärs idag, älskar den vanligtvis men jag var inte hungrig och jag känner ingen smak, men det vara bara att äta för att man skulle få i sig något.
Men imorgon tar vi nya tag, jag känner mig lite hungrig nu faktiskt, ett täcken på att friskhet är påväg? Let's hope so =)
NU ska jag försöka få lite sömn.. imorn är första dagen av mitt nya liv, Nya friska Jenny, för jag hatar att vara sjuk...
Men jag har iaf inte 40 grader längre, yay!!! de 2,5 dagarna jag hade det får räcka, värsta jag vet.

BTW: Brynäs spelade 1-1 idag nere i gbg, men de ligger fortfarande 3 poäng för lhc och på första plats, där dom hör hemma =) hoppas Rögle kör över lhc imorn med.... hm... 6-0
Måste nog höra med viktor när vi ska se någon match... vi skulle ju se massor och det har redan gått 10 omgångar och inte har vi kommit iväg ännu. Dåligt av oss.. Fast Brynäs kommer ju hit den 13nov =)
-Någon som vill med och se Gavin Degraw den 3 Nov i stockholm? Please? *puppyeyes*







I'm out of here
simma lugnt!

Kommentarer
Postat av: Louise

Ja det tycker jag verkligen! :)

Jodå det är finfint med mig. Hur är det själv stumpan? <3<3

2008-10-14 @ 15:47:05
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: Tobias Boodh

Nu förstår jag varför du missade bowlingen.! vi hade riktigt skoj iaf..



Ring när det nalkas match!

Kram

2008-10-14 @ 20:42:11
Postat av: Louise

Jo jag läste det! (en himla massa läsning!^^)

Krya på dig gumman. :)



<3<3

2008-10-14 @ 21:46:02
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: Louise

haha sant det! :)

Gjort idag då? <3

2008-10-15 @ 20:33:56
URL: http://lowice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0