When it was good

ibland blir man lite för bekväm i de skumma områdena... ja åter till de sen

Min vecka har varit toppen, faktiskt!
dock har tisdag-fredag morgon bestått av jobb.
Men min måndag räddade nog veckan.
Ibland behövs det inte mkt för att veckan ska vara räddad.

Ni vet känslan av att allt hårt arbete till sist gav resultat.
(alla som verkligen inte vill höra om hästar, sluta läs nu ;))
Måndagar är min stora häst dag. Är X-antal timmar i stallet varje måndag, då jag rider 2 av mina små guldglimpar.
Ronja, är fortfarnade halt. Hon ska till vetrinären snart. men det går nog ingen nöd på henne i hennes hage =)
Så under tiden hon försöker bli frisk (vilket inte är säker att hon blir ;( ) så rider jag min gamla sötnos Jita, vilket är überkul. Jag hade henne ju nästan 3 år och vi har gått igenom mkt tillsammans. både mot och med gångar.
När jag började rida henne så gillade inte jag de. Hon var (är) nog den stelaste häst jag någonsin suttit på och hon hatar dressyr. dock så gillar hon hoppning (iaf mer än dressyr). Men när jag började träna med henne hoppade hon knappt 40-50 cm och vägrade på allt. har tappat räkningen på alla gånger jag legat i sanden...

Men som allt annat så släpper det oftast. I 3 år har jag "plågat" henne genom diverse dressyr övningar och hoppbanor.
och äntligen har det släppt. iaf lite.
För ett par veckor sen red vi dressyr och vi tränade sluta, öppna och diverse andra övningar.
Vanligvis har hon mest stretat imot när vi kommer till dessa övningar.
Men övning ger färdighet. För att för några veckor sen så stämde allt. Öppnan och slutorna flöt på bra! jag var typ hög av lycka.
Och så nu till måndagens hoppövning. Jag red med i 21 gruppens hoppning, med min lilla snuffs jita. Vi har under åren klättart uppåt i höjderna på hindren, men jag har inte hoppat mer än 80, max 85 på henne innan.
Men i månadgs låg hindrena på minst 90. Och hon bara flög över. Hon tvekade inte ens.
så vi har iaf höjt oss med en halv meter=) och hon vågra mer =) Jag är grymt nöjd.
Christine, som äger jita och även ronja+ stallet, hade hoppningen och sa till mig efter första rundan:
-Du är en begåvning Jenny!
(ja det är ok att skryta, för fan vad länge jag kämpat för detta)
och efter andra rundan så vart det mer positiva kommentarer från Christine och alla andra som hoppade.
JIta har aldrig varit så bra som i måndags(inte jag heller för den delen, allt verkligen stämde). Risk finns väll att det bara var en engångs företeelse. men det märker vi i kväll på det är hoppning för andra gången denna vecka =)

Ibland ångrar jag att det inte är jag och jita fortfarande.
Men i höst får hon en ny ryttare... det är en bra tjej, men jag kommer sakna henne
Men Mette, hon är fortfarande min.<3


Kommentarer
Postat av: Emelie

Gud vad roligt Jenny:D

2009-04-24 @ 13:07:31
Postat av: Anonym

Vad härligt! :D Skönt att allt slit gett utdelning.

2009-04-25 @ 16:34:22
URL: http://www.emmawall.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0