'Cause I rather feel pain than nothing at all

OjOjOj denna vecka har varit händelserik.

Min stjärna, Ronja, har nu varit halt i typ 4 veckor.. och hon är inte bra än =(
Det är tråkigt.
 Det ända positiva under denna tid är att jag får chansen att rida min gamla guldklimp (och fortfarande min nr1) Jita.
Hon har skötts sig över förväntan och hoppat som en gud och gått i perfekta slutor.
Men i måndags så vart även hon skadad.
Fannys häst Gabbe hoppade in i hennes hage och jagade henne. hon sprang in i elstaketet(?) och skar upp hela halsen, från sida till sida där huvudet sitter fast på halsen.
Stackars liten!
Ingen bra tid för mina hästar.

Så i fredags  på min dressyrlektion red jag min 3e häst (som jag hjälper till med).
Hon gillar INTE dressyr. och oftast går halva lektionen till åt att få henne att lugna ner sig och sluta hoppa runt och dumma sig. Och vi ska inte prata om träningsvärken man har efter ett pass med Märtus =)
Men i fredags gick det riktigt bra.. hon gick faktiskt väldigt bra =) och lyssnade bra.. hon var dock väldigt pigg och het, men det till hör ju märta på någotvis.


Och nu har min radiodebut varit .. hihi
nee så här var det, jag som nördar the voice (of hiphop & RnB) typ jämt, satt inne på deras hemsida i fredagsmorse. Och då snubblade jag över en tävling där man kunde vinna biljetter till Brandys konserer i sverige. Jag som då är en fan av Brandy anmälde mig för skojs skull (man vinner ju aldrig).
Så sen på kvällen när jag var i stallet ringde min mobil, det var dolt nummer och jag funderade länge på om jag skulle svara men gjorde det till slut och det var Jazon från the voice. Jag hade gått till final i tävlinge och redan nu vunnit Brandys senaste skiva. haha detta händer aldrig mig ju. Haha det var inte förens efteråt jag fatta att det där faktiskt sändes och jag insåg att fan va pinsamt.. jag lät stressad och kaxig.
Jazon drog något skämt om stallet (eftersom jag var istallet och han visste ju de) och det var inte så jättekul och han sa då:
-nee lite dålig humor såhär på fredagskvällen
då säger jag:
-aa lite ;) hihi

Fast jag har idag hört sändningen över internet. och jag lät faktiskt rätt glad och inte alls käxig =)
Puuh'
Nu håller vi tummarna för att Jazon ringer mig igen och jag vinner=) Jag vill!

Igår var vi ute.. och jag ägde Platens dansgolv med elinmovesen =) hihi

Ikväll är det bio med Sara, Malin, Josse och lovisa. kul!

I'm out of here
Later


Kommentarer
Postat av: Sofia

Naaw stackars Ronja och Jita :/

Hehe hur kunde jag missa din radiodebut? :S

Jag ska hålla alla tummar och tår ;)

Pussar!

2009-03-29 @ 15:50:15
URL: http://www.nogg.se/pretty
Postat av: Louise

Men vad roligt!

Grattis får jag passa på att säga! :D





Puss!

<3<3

2009-03-29 @ 16:22:56
URL: http://lowice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0