Pedigree

Nej inte hundmaten(?) utan stamtavla

japp, en tråkig söndagkväll inspererades jag av  mina stall vänner som alla (de flesta ^^) har kollat upp stamtavlan till sin häst och börjat leta bilder på internet.
Internet är bra =)
Inte ska väll ja vara sämre jag, utan min söndagkväll bestod delvis av det.
Det var inte det lättaste då jag inte hitta så många bilder och de jag hitta var inte bäst.
Dock så vet jag även att ingen bryr sig, men jag tänker berätta endå för jag vet att alla kommer läsa detta iaf =) för jag är en sådan spännande person =)
KLICKA PÅ BILDERNA FÖR ATT SE DEM STÖRRE =)


Pappa Jirlow 768. Född 1985
Bodde senast på Malaysia hos sin ägere och han tränar för Han som födde upp Jirlow
Är det bara jag som ser likheter mellan han o jita i ansiktet??


Farfar Maraton 600. Född 1976
Han är Dock död nu. Men oj så fin


Morfar Nepal 390. Född1956
Dock inte bästa bilden man han påminnner sjukt mkt om Jita.
Hela kroppen och hållningen är ju lite jita lik.
---

Hittade inte någon bild på hennes Mamma Nepita, född 1979. Men hon är säkert en skönhet.
Antar att Jitas namn är en blandning av Pappa Jirlow och mamma Nepita.
För tar man början av JIRLow och slutet an nepITA, så blir det JIRLITA, vilket är jitas riktiga namn =)
Dock så undrar jag hur det kommer sig att hon inte är en stjärna i dressyr då hennes pappa och morfar var duktiga, Dock var hennes farfar hopphäst. Mamman hittar jag inte så mkt informaton om, men hon kanske en jitahäst, lagom bra på allt ;)
--
När jag satt och kolla runt hittade jag skönheten Robin Z. Han är en megafin hingst som har betytt mkt för aveln. Vi har faktiskt till och med en häst i stallet som har Robin som Pappa. Det är Ronja herself ;)
En bild på Robin Z till er alla :

---------------------------------
En Nyhet kommer snart till alla er mina kära bloggläsare. Jag kan inte riktigt avslöja vad detta är men det är både Skoj och spännande men samtidigt lite Tråkig, läskigt och ledsamt. Men inget är klart ännu utan det är fortfarande på diskussion stadiet. Och jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Men jag kommer Hålla er uppdaterade med små ledtrådar tills jag är beredd att avslöja de. För vi är inte många som vet. typ 4-6 stycken eller nåt.

I'm out of here
Peace dude =)

Kommentarer
Postat av: Tobias

Är du gravid? :P

2008-11-24 @ 09:21:33
URL: http://swe.blogg.se/
Postat av: Louise

Åh vad spännade! :O

I wanna know.



Allt bra mer dig? Saknar dig!

<3<3

2008-11-24 @ 15:10:06
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: Tobias

Jag och olle ska flytta ihop, det är ju det..!

2008-11-24 @ 19:52:47
Postat av: Jenny

haha nej tobbe det är inte de jag syftar på ^^)

2008-11-24 @ 21:47:39
URL: http://jeniff.blogg.se/
Postat av: Tobias

Är det Tobbe som är på smällen? :P

2008-11-24 @ 22:48:29
URL: http://swe.blogg.se/
Postat av: ylwa

Jag har en valack ue Jirlow :) Hittade till din sida nu ikväll när jag satt och tada googlade på min hästs stam! Haha ;)



Ha det så bra och klappa din lilla häst från mig :)

2009-01-04 @ 00:21:38
URL: http://ylwas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0