There is not a passion so strongly rooted in the human heart as hockey

japp, nu har det varit igång en vecka lite drygt *JOY*
Elitserien, Finally!!
Brynäsare som jag är kan jag inte vara mer nöjd med starten dom fått ;D
Men redan nu börjar 1000 hockeytankar flyga genom huvudet.
Den stora frågan är ju vilken elitserietränare som får sparken först iår, förra året åkte dom ju på löpande band. Börjar inte det bli lite löjligt?
Och redan kan man läsa om så kallade kriser inom olika lag.
Frölunda förlorade idag sin 4 match ( av 4 möjliga) och jag var nyss inne på aftonbladet.se och läste om frölundas så kallade kris... *puh* media...
herregud!!! säger jag, det är ju 51 omgångar kvar för frölunda. Personligen tror jag på guld för dom iår. But ofc så håller jag en extra tumme för nya fräscha Brynäs;) Det är äkta kärlek de =) Det ska bli riktigt kul att se vad brynäs med sina pojkspolingar kan göra, Jacob ser grymt stark ut i målet och jag hoppas och tror att det kommer sitta i resten av säsongen.

Imorgon är det Djurgården som ska Krossas.
Jag har så himla svårt för djurgården så inget annat än total förnedring räcker, eller aa seger ofc.
jag ser helst att djurgården försvinner ur elitserien, eller iaf får kvala, för åker dom ut så börjar jag undra vad jag ska störa mig på under nästa års elitserie..
Rönnmark, Lärking och Djurgården var förra säsongens STORA hatobjekt. Vilket/vilka blir årets?
och så blev jag ju även smått förbannad alla dessa matchen mot LHC som jag såg när matcherna var så himla jämna och målrika men Lhc drig de vassare strået i förlängningen. då hade jag lust att hoppa framför en buske...

Men åter till årets serie, jag hoppas o tror att det kommer gå bra för brynäs :) dom har inga förväntningar att bära på, mer än fansens. Medans de andra topplaget har media och svenskafolkets kritiserande ögon på sig. Jag menar vilka trodde innan seriens start att brynäs skulle vinna över Färjestad och Hv borta? måste säga att jag kanske var en av de som inte trodde att det skulle öppna så bra, men vi kan ju se tillbaka på tidigare år, Brynäs börjar stark, men faller allt för ofta tillbaka. Men nu känner jag att en ändring är på gång...

Brynäs resultat än så länge har varit mkt bra i mina ögon
3-2 vinst mot Färjestad
1-3 vinst mot Hv71

Djurgården?
mja det återstår att se ;)

Mina förväntningar på denna säsong är höga. Jag vill se bra Hockey, många snygga mål, ett starkt brynäslag, en Jacob Markström som får alla att tappa hakan, en widing som har sin lägstaklass som den klass han hade som högst tidigare(han kan göra snygga saker med en klubba och en puck) och en sjukt jämn tabell (ni vet som säsongen 06-07(?) om jag inte minns helt fel nu) Jag vill även se många livematcher, vilket jag o viktor har kommit överens om att vi ska.
13 november o 26 december är redan inbokade, det är då mitt kära Brynäs kommer till Linköping

Nu kör vi,Full fart!

Btw, snart börjar NBA med ;)
mjo lite sportnörd må jag vara, För Emma är jag och kommer nog alltid att vara NERD. Man får höra lite titt som tätt ett rop som skallar "NERD-ALERT" när man kommer gående i stallet ;)


Well, I'm out of here

Kommentarer
Postat av: Louise

Hoppas det går bra för dom! :)

Jo, det fick jättebra. Jättenöjd faktiskt.

Oja, det har jag gjort. Känns bara bättre och bättre om fossingarna nu.

Ja, det får vi göra. Saknar dig också! <3

2008-09-23 @ 12:27:03
URL: http://lowice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0