I hate to love it

Oh fan...
Idag tog sig sverige till JVM-Final igen =)-Vilken match, mitt hjärta stanna X-antal gånger. och stackars min famil som fick stå ut med mina utbrott och ryck... ;)
Möter antingen ryssland eller kanada. Jag hoppas på en match mot kanada (som finalen förra året), där Sverige smäller dom på nosen
Följer nu ryssland- kanada live över internet.. Mkt spännande
När det var 2:20 kvar av matchen gjorde ryssland 5-4.. trodde nästan det var avgjort.. men med 41 sek kvar missade ryssland öppet mål, och när det då var 5,4 sekunder kvar av matchen kunde Jordan Eberle peta in kanadas 5-5 mål. NU väntar sudden i 10 minuter, sen straffar om det inte hinner bli mål. Spännande!



 NU är det straffar-Kanadickerna är nog nervösa...



Kom igen nu kanada- vill se dom i final mot Sverige.. Skulle ju vara så mkt roligare att vinna mot kanada i en final än mot ryssland. Speciellt på kanadas hemmaplan ^^


Straffar:
Jordan Eberle fortsätter att göra mål 1-0 till kanada
John Tavares gör 2-0 till kanada
Ryssland missar även sin andra straff och Kanada är i final.
Tänk att de alltid lyckas, trotts hela landets skyhöga förväntningar. lite imponerad, fast experter säger att Ryssland var bättre under matchens gång och att kanada inte var lika starka som de brukar, eller rättare sagt att dom inte är något märkvärdigt. men jag tror tyvärr de blir svåra på hemmaplan, taggade till max.
Men det blir alltså en final med samma lag som förra året, Men detta år ska det bara bli en annorlunda utgång!
Vem mer än jag vill höra den Svenska nationalsången eka på kanadas hemmais?!


Jag vet en som sitter bänkad framför tv så mkt som hon kan natten till tisdag... Jag jobbar, men jag håller tummarna och önskar mig en lugn natt, iaf under matchens gång, så jag kan sitta bänkad framför tv och heja fram Sverige. Stackars Boel, jag blir så arg och frustrerad när jag ser på hockey, det är sjukt! Man älskar sporten, men det tar ut det sämsta inom mig. Men man kan inte låta bli att älskat iaf ^^
Men jag måste nog ta lugnande medicin och hjärtmedicin för att orka med en final. ärligt, jag blir helt knasig.
Nästan så man skäms lite

Dom säger att jag är hockeynörd och beroende... men det skulle jag väll kanske inte säga (A);)
Som idag när jag var i sturefors, så satt vi och snackade hockey, och jag lägger mig i diskutionen och lägger fram bra (enligt mig) argumment. Då frågar min morbrors frus föräldrar
- Jenny, Gillar du hockey?
-Nja, inte speciellt säger jag och ler lite mystiskt med tanke på att jag just ljög^^
-HAHAHAHAHAHA, Skrattar resten av släkten
-Okej jag gillart mkt då, erkänner jag tillslut
Mamma berättade sedan om mina hockeyvanor och hur neerdig jag är.. Ja hon kanske inte använde dom orden.
Det gör dock josse och emma.


Nu är det läggdags =)Klockan är ju för guds skull 04:53,nästan 1 timme sen jag började skriva detta, ja jag var ju inte skrivit hela tiden med tanke på att matchen pågick sammtidigt ^^

I'm out of here

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0