So, this is the deal

Ja, då var väll dags då. Att berätta "min hemlighet" som folk så fint uttrycker sig. Jag säger bara att det är en sak jag har att berätta. Hemlighet är att ta i, och det bygger upp sådanna förväntningar. Stackars er, för nu kommer de.
Det har med hästar att göra (jag hör hur alla suckar av besvikenhet) (och svensson, nu kan du ta fram din juice)
Trotts att inget är klart ännu så säger jag vad de är. Så var beredd på att bli grymt besvikna på detta, eftersom det egentligen inte är en sådan stor sak, förutom för mig.
 
Jag ska troligen inte ha kvar min snuffs, Jita, på foder. Nu tänker nog folk att dom slipper vänta på mig varje fredag, eftersom jag rider då. Men ack inte då. Jag må sluta på jita. men jag har redan provat ut min nya vapendragare.

Det hela började i söndags på hopptävlingen (långt innan enligt Eva, Christine hade tydligen haft denna fundering ett längre tag^^) Jag står och pratar med Christine (jitas ägare) och då säger hon:
-Jenny, är det inte dags att du byter upp dig snart (i hästväg asså)
-hmm, jag vet inte..., säger jag lite fundersamt
-hihi vem tänker du på nu? Din häst som inte får hoppa (Cola)?, säger Fodervärdmamman Linda
-Nej, min häst som får och kan hoppa, säger christine.
(jag fattade vem hon menade)
-Ja... jag har ju aldrig ridit henne, men jag kan ju prova henne någon gång, säger jag
-Ja gör det, jag tror ni skulle passa bra ihop, säger christine.

Ja, idag var det då dags för mig att Sitta upp och rida ett dressyrpass på henne. Det var GRYMT kul och hon var jätteduktig, Eva sa att imorgon efter våran hopplektion så kommer jag märka vilken kul och duktig häst hon är. eftersom hon är en hopphäst och egentligen ingen dressyr häst.
Så imorn blir det spännande, Men känner jag Eva rätt så kommer hon höja hindrena på tok för mkt, det är ju trottsallt första gången jag hoppar henne.
Men detta blir nog bra tror jag. Inget är klart, men det ser ljusare ut nu när jag har testat henne. Jag är nöjd över min första gång på henne =) hon var skoj.

Så med andra ord, OM det nu blir så att jag byter häst, så är det tråkiga och ledsamma att jag lämnar jita. Medans det roliga och spännande är att jag då får tampas med Ronja, Ja, det är så hon heter.
Även om Jita kommer vara min Favorit för alltid ^^ <3
Ganska gött att "avlsuta" med en felfri tävling med Jitus =)

Jitus <3 Från i April-08 (?)

Ronja, efter dagens lektion

I'm out of here, But i'll be back ^^

Kommentarer
Postat av: Louise

Åh! Vad skoj snäckan! ;)

Tror att du kommer stor trivas med Ronja!



Puss!

2008-11-27 @ 23:15:16
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: Tobias

Määäääääääääääääääääääääääääääähhhh!! FY VAD TRÅÅÅÅÅK DU ÄR DÅ!!!!



Laddar upp med en sådan spänning och så det här, fy f*n säger jag bara.



Jag som hade en massa andra bra frågor också, men som nu aldrig får se ljuset i denna världen inte ens en enda gång. Allt för att du skulle avslöja din "hemlighet" i detta nu och en sådan dååååååååååååååååååååålig "hemlighet" det var på köpet. Något som är som så ska inte kallas hemlighet, det är ett förtryck och förakt mot ordet "hemlighet". Din s.k. "hemlighet" borde istället heta något i stil med ... "super-tråkig-nyhet-för-oss-som-tycker-om-hästar-och-som faktiskt-bryr-sig-iaf-lite-om-detta-konstiga-fenomen-som-bara-är-till-för-att-tråka-ut-vettigt-folk-som-typ-swe"





... slutligen fram med juice-glaset. SKÅL! blubb. blubb..blubbbublbu.

2008-11-28 @ 01:17:16
URL: http://swe.blogg.se/
Postat av: Sofia

Det såg ju fint ut igår på lektionen för dej och Ronja (:

Hoppas det blir bra med henne om du nu ska ha henne :)

Kram!

2008-11-28 @ 14:10:56
URL: http://www.nogg.se/pretty
Postat av: Louise

Ja, det ska bli riktigt skoj med att flytta dit! Älskar Västerås! ^^



Saknar dig också!

Vad händer idag då?



Puss! <3

2008-11-28 @ 17:04:06
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: emelie:D

Rolig hemlis:D, kunde inte blivit mer intressant och spännande ;)

2008-11-28 @ 21:35:13
Postat av: Emma

Wiiiiie, med den nya hoppstjärnan MÅSTE du bara vara med på alla clear rounder. ;) Inget mesande om halsfluss minsann! :P Snart är vi vuxna (?) då kan du jävlas med Eva i vuxenklassen! :D

2008-11-28 @ 23:21:29
URL: http://www.emmawall.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0